Lägenhetsnyckel och tagg.
Som boende hos oss behöver du dels en lägenhetsnyckel av metall dels en tagg (elektronisk nyckel) för att komma in i trapphuset.
Man kommer in i trapphuset med en personligt registrerad tagg (elektronisk nyckel). Besökare ringer upp den som skall besökas via en display för porttelefonen. Den boende får samtalet i den telefon som har registrerats för det och öppnar porten från telefonen.
Lägenhetsnyckel
Förutom till din lägenhet går nyckeln också till sophusen samt till dörren längst ner i i trapphuset som går till källaren. En ny lägenhetsnyckel beställer du via HSB Felanmälan. Sen levererar fastighetsskötarna nyckeln till dig. Länk till HSB Felanmälan
Hur du beställer fler taggar
Porttelefonerna i entréerna till våra trapphus administreras av Locksafe AB. Om du vill beställa fler taggar mailar du en beställning till Locksafe AB genom att skicka till info@locksafe.se och meddela följande:
- Märk mailet med BRF Björkekärr.
- Skriv ditt namn och lägenhetsnummer.
- Hur många taggar du önskar beställa.
Taggarna skickas därefter hem till dig tillsammans med en faktura ifrån Locksafe. Pris per tag är 149 kr.
Om du förlorar en tagg
Om du förlorar din tagg måste Locksafe få reda på detta för att kunna blockera taggen så att eventuell upphittare inte kan ta sig in i trapphuset. Du måste då skicka in ett mail till info@locksafe.se och meddela följande:
- Märk mailet med BRF Björkekärr Förlorad tagg.
- Skriv ditt namn och lägenhetsnummer.
- Locksafe behöver få information om vilka taggar du har kvar, detta gör du genom att ange det nummer som står på den mittersta raden på taggen för de taggar du INTE förlorat. Om du inte kan se numret så kan du gå ner till kortläsaren och registrera de taggar du har kvar. Locksafe kan på så sätt se vilken tagg du saknar. Meddela vid vilken trappuppgång samt tid du registrerat taggarna för att Locksafe ska kunna hitta dem i systemet.
- Skriv även om du önskar beställa ny tagg. Ny tag skickas därefter hem till dig tillsammans med en faktura ifrån Locksafe. Pris per extra tagg är 149 kr
Om en tagg slutar fungera
Skulle din tagg sluta fungera eller har andra frågor kan du alltid skicka ett maila till info@locksafe.se eller ringa till Locksafe på 031-83 15 45.
Om den boende skall öppna porten och inte har någon tagg med sig eller om taggen inte fungerar: Ring den egna mobilen och öppna med den.

Jag är nyinflyttad i området. Hur får jag mitt namn och telefonnummer i porttelefonen?
Kontakta Locksafe, info@locksafe.se, 031-83 15 45, så ordnar de det.

Hur gör jag en felanmälan för att beställa en ny lägenhetsnyckel?
Mer information i vår sida om HSB Felanmälan: Länk dit